မိမိတို ့ပတ္၀န္းက်င္ရွိ လူမ်ားကို အျမင္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ ၾကည့္တတ္နုိင္လွ်င္ ထုိပတ္၀န္းက်င္သည္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္မည္မွာ ဧကန္မလြဲနုိင္ပါ။
ထုိကဲ ့သုိ ့ေပ်ာ္ေမြ ့ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္ကို တည္ေထာင္နုိင္ရန္ လူသည္ ပဓာန အက်ဆံုးျဖစ္သည္။ လူကိုလူလို ျမင္တတ္ေအာင္ ၾကည့္ရွုတတ္ရန္ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။ ၾကည့္နုိင္ရန္ ဆုိသည္မွာ "ျဗဟၼစိုရ္"မ်က္စိရွိမွ ၾကည့္ရွုနုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စိမရွိလွ်င္ လူကိုလူလုိမျမင္နုိင္ေတာ့ဘဲ ဆင္းရဲသူ၊ ခ်မ္းသာသူ၊ ရုပ္ဆုိးသူ၊ ရုပ္ေခ်ာသူ ဟုျမင္တတ္ပါသည္။ ဤအျမင္မ်ားကို "ပပဥၥ"မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ ျမင္ေသာ အျမင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ "ပပဥၥ"ဟူသည္မွာ တဏွာ၊ မာနနွင့္ ဒိ႒ိ မ်ား၏ အမည္မ်ားျဖစ္သည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ လူတုိ ့သည္ လူမ်ားကို အတၱမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ျပီး အတၱအျမင္မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ထုိလူတုိ ့၏ ပတ္၀န္းက်င္သည္ ေပ်ာ္ ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္ ျဖစ္လာနုိင္မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္ကို တည္ေထာင္နုိင္ရန္၊ လူမ်ားကို အေကာင္းအျမင္မ်ားျဖင့္ ၾကည့္ရွုနုိင္ရန္ အျမင္ (၃) မ်ိဳးရွိပါသည္။ ထုိအျမင္မ်ားမွာ-
၁။ သမာဓိဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာ အျမင္၊
၂။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာ အျမင္၊
၃။ မဂ္ဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာ အျမင္၊
-လူမ်ားကို သမာဓိဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာအခါ လူကိုလူအျဖစ္ မျမင္ေတာ့၊ သတၱ၀ါအျဖစ္လည္း မျမင္ေတာ့၊ ျဒပ္၀တၳဳအေနျဖင့္လည္း မျမင္ေတာ့ဘဲ ရုပ္နွင့္နာမ္ (သို ့) ခႏၶာ အျဖစ္တာ ျမင္ေတာ့သည္။ ဤစစ္မွန္ေသာ သေဘာကို ပပဥၥ မ်က္စိျဖင့္လည္း မျမင္နုိင္၊ ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စိျဖင့္လည္း မျမင္နုိင္၊ မဂ္ဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္သာ ျမင္နုိင္သည္။
-ေနာက္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာအခါ လူကို လူကိုလူအျဖစ္ မျမင္ေတာ့၊ သတၱ၀ါအျဖစ္လည္း မျမင္ေတာ့၊ ျဒပ္၀တၳဳအေနျဖင့္လည္း မျမင္၊ ရုပ္နွင့္နာမ္ (သို ့) ခႏၶာ အျဖစ္လည္းမျမင္ေတာ့ဘဲ ျဖစ္ပ်က္ ကိုသာျမင္ေတာ့သည္။ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္သည္နွင့္ ျမင္သူ၏ စိတ္တြင္ ေလာဘနွင့္ေမာဟ နည္းပါလာျပီး စစ္မွန္ေသာခ်မ္းသာမ်ားသည္လည္း ေရွးကထက္ ပို၍ ထင္ရွာလာပါသည္။
-ေနာက္ဆံုးအျမင္ျဖစ္ေသာ မဂ္ဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာအခါ လူကို လူကိုလူအျဖစ္ မျမင္ေတာ့၊ သတၱ၀ါအျဖစ္လည္း မျမင္ေတာ့၊ ျဒပ္၀တၳဳအေနျဖင့္လည္း မျမင္၊ ရုပ္နွင့္နာမ္ (သို ့) ခႏၶာ အျဖစ္လည္းမျမင္၊ ျဖစ္ပ်က္ကိုလည္း မျမင္ေတာ့ပါ။ ျဖစ္ပ်က္မ်ား ကုန္ဆံုးရာ နိဗၺာန္ ကိုသာ ျမင္ေတာ့သည္။ နိဗၺာန္ကို ျမင္သည္နွင့္ တဏွာ(သမုဒယ သစၥာ) သည္လည္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းပါသည္။
နိဗၺာန္သို ့ ဦးတည္နုိင္ၾကပါေစ.......
ထုိကဲ ့သုိ ့ေပ်ာ္ေမြ ့ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္ကို တည္ေထာင္နုိင္ရန္ လူသည္ ပဓာန အက်ဆံုးျဖစ္သည္။ လူကိုလူလို ျမင္တတ္ေအာင္ ၾကည့္ရွုတတ္ရန္ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။ ၾကည့္နုိင္ရန္ ဆုိသည္မွာ "ျဗဟၼစိုရ္"မ်က္စိရွိမွ ၾကည့္ရွုနုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စိမရွိလွ်င္ လူကိုလူလုိမျမင္နုိင္ေတာ့ဘဲ ဆင္းရဲသူ၊ ခ်မ္းသာသူ၊ ရုပ္ဆုိးသူ၊ ရုပ္ေခ်ာသူ ဟုျမင္တတ္ပါသည္။ ဤအျမင္မ်ားကို "ပပဥၥ"မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္၍ ျမင္ေသာ အျမင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ "ပပဥၥ"ဟူသည္မွာ တဏွာ၊ မာနနွင့္ ဒိ႒ိ မ်ား၏ အမည္မ်ားျဖစ္သည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ လူတုိ ့သည္ လူမ်ားကို အတၱမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ျပီး အတၱအျမင္မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ထုိလူတုိ ့၏ ပတ္၀န္းက်င္သည္ ေပ်ာ္ ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္ ျဖစ္လာနုိင္မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ပတ္၀န္းက်င္ကို တည္ေထာင္နုိင္ရန္၊ လူမ်ားကို အေကာင္းအျမင္မ်ားျဖင့္ ၾကည့္ရွုနုိင္ရန္ အျမင္ (၃) မ်ိဳးရွိပါသည္။ ထုိအျမင္မ်ားမွာ-
၁။ သမာဓိဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာ အျမင္၊
၂။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာ အျမင္၊
၃။ မဂ္ဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာ အျမင္၊
-လူမ်ားကို သမာဓိဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာအခါ လူကိုလူအျဖစ္ မျမင္ေတာ့၊ သတၱ၀ါအျဖစ္လည္း မျမင္ေတာ့၊ ျဒပ္၀တၳဳအေနျဖင့္လည္း မျမင္ေတာ့ဘဲ ရုပ္နွင့္နာမ္ (သို ့) ခႏၶာ အျဖစ္တာ ျမင္ေတာ့သည္။ ဤစစ္မွန္ေသာ သေဘာကို ပပဥၥ မ်က္စိျဖင့္လည္း မျမင္နုိင္၊ ျဗဟၼစိုရ္မ်က္စိျဖင့္လည္း မျမင္နုိင္၊ မဂ္ဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္သာ ျမင္နုိင္သည္။
-ေနာက္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာအခါ လူကို လူကိုလူအျဖစ္ မျမင္ေတာ့၊ သတၱ၀ါအျဖစ္လည္း မျမင္ေတာ့၊ ျဒပ္၀တၳဳအေနျဖင့္လည္း မျမင္၊ ရုပ္နွင့္နာမ္ (သို ့) ခႏၶာ အျဖစ္လည္းမျမင္ေတာ့ဘဲ ျဖစ္ပ်က္ ကိုသာျမင္ေတာ့သည္။ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္သည္နွင့္ ျမင္သူ၏ စိတ္တြင္ ေလာဘနွင့္ေမာဟ နည္းပါလာျပီး စစ္မွန္ေသာခ်မ္းသာမ်ားသည္လည္း ေရွးကထက္ ပို၍ ထင္ရွာလာပါသည္။
-ေနာက္ဆံုးအျမင္ျဖစ္ေသာ မဂ္ဉာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ေသာအခါ လူကို လူကိုလူအျဖစ္ မျမင္ေတာ့၊ သတၱ၀ါအျဖစ္လည္း မျမင္ေတာ့၊ ျဒပ္၀တၳဳအေနျဖင့္လည္း မျမင္၊ ရုပ္နွင့္နာမ္ (သို ့) ခႏၶာ အျဖစ္လည္းမျမင္၊ ျဖစ္ပ်က္ကိုလည္း မျမင္ေတာ့ပါ။ ျဖစ္ပ်က္မ်ား ကုန္ဆံုးရာ နိဗၺာန္ ကိုသာ ျမင္ေတာ့သည္။ နိဗၺာန္ကို ျမင္သည္နွင့္ တဏွာ(သမုဒယ သစၥာ) သည္လည္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းပါသည္။
နိဗၺာန္သို ့ ဦးတည္နုိင္ၾကပါေစ.......
0 comments:
Post a Comment